Juf Saskia (ma/do/vrij)
Juf Anjuli (di/woe)
Week 13
17-11-2023

De weken vliegen voorbij! Weer heel hard gewerkt afgelopen week. We hebben ons gestort op het metriek stelsel. Hoe zit dat nou precies met omrekenen, de komma en hoeveel sprongen moet je maken? Met taal hebben we geoefend met de voornaamwoorden, welke zijn er? En met werkwoordspelling zijn we bezig met enkelvoud en meervoud in de tegenwoordige en verleden tijd. We gaan steeds een stapje moeilijker. De spellingregels die centraal staan zijn molen ( open lettergrepen), dirigent ( ik zeg een ie maar schrijf een i) en thermometer ( woorden met th).

Media masters hebben we met goed gevolg afgerond! Het was heel leuk en ook vooral leerzaam! We hebben het veel gehad over veilig internetten, AI, reclames en hoe bedrijven sociale media gebruiken om hun producten te verkopen.

De kinderen hebben een briefje meegekregen van Sintvoorieder1. Help jij mee om ieder kind een onvergetelijk Sinterklaasfeest te geven? Cadeautjes kunnen gedoneerd worden in de centrale hal.

Week 12
(10-11-2023)

We zijn deze week gestart met de week van de mediawijsheid, Mediamasters. We hebben het gehad over of foto's, filmpjes echt zijn of nep. Hoe kom je te weten of ze echt of nep zijn? De invloed van reclame en hoe foto's bewerkt worden. Wat doet sociale media met je? We hebben al heel wat bits binnengesleept, volgende week gaan we ermee verder!

Week 11
(03-11-2023)

De kinderen hebben zich geweldig verkleed voor Halloween afgelopen dinsdag. De leerlingen van groep 8 hadden een twee uur durend programma bedacht vol met spellen en als afsluiting een modeshow. Van scary clown tot deftige dame en van zombie tot skelet. De kinderen hebben echt hun best gedaan en het enthousiasme zat er goed in!