De resultaten van de Kievietschool
Zoals eerder is beschreven worden de resultaten van alle leerlingen bijgehouden in een leerlingvolgsysteem. In het leerling-dossier en in de groepsadministratie worden van alle leerlingen de individuele leerresultaten bijgehouden. Op deze wijze kunnen de vorderingen van iedere leerling nauwlettend worden gevolgd.
Resultaten van de jaargroepen
Onze school doet evenals alle andere Wassenaarse basisscholen mee aan de jaarlijkse didactische signaleringsonderzoeken. In de maanden januari en juni (groep 3) en oktober en mei (groep 4 t/m 7) worden de leervorderingen van alle leerlingen van groep 3 t/m 7 getoetst. Het gaat hierbij om de vorderingen in technisch en begrijpend lezen, spellen en rekenen. De resultaten van dit onderzoek worden van elke leerling weergegeven op een profielkaart. De resultaten van de groepen worden tot uitdrukking gebracht in een groepsprofiel. Omdat het om genormeerde toetsen gaat, kan elke leerkracht zien of de gehele groep voldoende op niveau is.
De lijn van de school varieert per groep en per toets (momentopname). De schooladviesdienst maakt deze groepsprofielen voor de leerkracht. Naast de landelijke norm berekent de SAD ook de gemiddelde resultaten van de Wassenaarse basisscholen. Zo kunnen wij de resultaten van onze groepen vergelijken met die op landelijk en plaatselijk niveau.
In totaal ontvangt elke school circa 30 groepsprofielen. Per groep worden de resultaten namelijk op (onderdelen van) verschillende vakgebieden weergegeven. Wanneer er in een groep met betrekking tot een onderdeel tegenvallende prestaties zijn, kijken wij naar de mogelijke oorzaken. Wij nemen vervolgens maatregelen om de resultaten te verbeteren. In sommige situaties schakelen we daarbij de SAD in. Het afgelopen schooljaar waren de resultaten in de verschillende groepen zeer bevredigend.
Resultaten van de schoolverlaters
Onze school doet jaarlijks mee met IEP doorstroomtoets. Indien u geïnteresseerd bent in de exacte cijfers van deze doorstroomtoetsen kunt u dit vinden op 'Scholen op de kaart'.