Groep 4
Groep 4
Juf Mieke (woe/do/vrij)

30-01-2025
Leesplezier
Om het lezen te stimuleren wordt onder andere iedere dag in de groep voorgelezen, houden de leerlingen een boekpresentatie en lezen de leerlingen momenteel een boek uit de boekenbox welke is geleend bij de bibliotheek. Van de week heeft groep 4 tien nieuwe leesboeken ontvangen. Binnenkort staan deze in de boekenkast van onze groep, zodat de leerlingen deze kunnen lezen. De de titels en de voorkanten van de boeken klonken interessant, leuk!
Samenwerkingsopdracht
Op donderdag hebben de leerlingen een samenwerkingsopdracht uitgevoerd. De leerlingen kregen een vel papier die ze in 4 gelijke vlakken moesten vouwen. Vervolgens kregen ze de opdracht om een fantasie hoofd/kop in het bovenste vak te tekenen. Nadat dit onderdeel klaar was, moesten de leerlingen het bovenste vak omvouwen zodat de het hoofd/de kop niet meer te zien was en het papier met de klok aan een klasgenootje geven. De volgende opdracht was het tekenen van een lange nek. Opnieuw werd een beroep gedaan op de fantasie. In totaal werden deze stappen 4 keer uitgevoerd. Op het eind mochten de leerlingen het blaadje weer openvouwen en kwamen de meest prachtige fantasiedier te voorschijn. Onderaan dit bericht ziet u een kleine impressie van het resultaat.
Circuit
De vrijdagmiddag stond in het teken van een circuitje. Het circuit bestond uit 3 onderdelen. De tafel van drie, de spellingscategorieën "eend" en "muisje" en de digitale/analoge klok stonden centraal. Uw kind heeft het blad met de klok en de spellingscategorieën mee naar huis genomen. Laat uw kind gerust over de opdrachten vertellen en neem samen het blad van de klokken door. Klopt de aangegeven tijd? Of mag er nog iets worden aangepast?
Tijdens het circuit hebben de leerlingen laten zien dat zij op een rustige en fijne manier met elkaar kunnen samenwerken.

07-10-2024
Vanmorgen heeft de groep een bezoek gebracht aan de bibliotheek. Hier hebben de leerlingen een les in het thema van de Kinderboekenweek mogen volgen.
De leesconsulente van de bibliotheek heeft eerst met de kinderen een gesprek gevoerd over de Kinderboekenweek, de gouden griffel en het zilveren penseel. Vervolgens hebben de kinderen in groepjes gewerkt aan een zelfbedacht verhaal en het ontwerpen van een omslag van een boek, passend bij dat zelfverzonnen verhaal.