Groep 1/2B

uf Evelyn (woe/do/vrij)

Paaseieren zoeken
27 maart 2024

Het was erg gezellig vandaag! Eerst hebben we in de klas lekker knus ontbeten met elkaar. Vervolgens wandelden wij via een speurtocht naar de tuin van een ouder om paaseieren en paashazen te zoeken!

Kinderboekenmuseum
20 maart 2024

Het bezoek aan het Kinderboekenmuseum was heel leerzaam en erg leuk. Tijdens de museumles hebben de kinderen spelenderwijs kennis gemaakt met kinderliteratuur en met de letters van het alfabet.

Leren, beleven, doen staan centraal.

Iets verder te beleven:
Bekijk de huidige tentoonstelling en ontdekt alvast welke tentoonstellingen gepland zijn:

De mooiste vis van de zee
8 maart 2024

Maandag heeft juf Lorraine het boek: " De mooiste vis van de zee" voorgelezen. Waar het boek over gaat kunnen de kinderen vast zelf vertellen. Ze oefenen dit in de klas aan de verteltafel. Hier zijn alle dieren en materialen van de omgeving uit het verhaal nagemaakt of bij elkaar gezocht. Eerst hebben wij het verhaal in de kring samen na gespeeld en voorbereid. Daarna gaan de kinderen in tweetallen het verhaal naspelen.

Naar aanleiding van het boek worden verschillende lessen en activiteiten gedaan op alle verschillende leergebieden.
Bijvoorbeeld op Sociaal-emotioneel gebied:
Regenboog leert omgaan met zijn verdriet, leert hulp vragen en leert delen. In de les van donderdag hebben wij gesproken wat de kinderen zouden doen als zij verdrietig zijn, maar ook als ze zien dat iemand anders verdrietig is. Hier kwamen leuke antwoorden op als:

• Grapjes maken.
  • Vragen om te komen spelen.
  • Soepjes geven
  • Iets moois maken voor diegene wat hij/zij echt leuk vindt.
  • Samen een spelletje doen.