Groep 7/8

Juf Joura (do/vrij)
Architectuur
04-10-2024

Deze week hebben de kinderen het eerste project 'Architectuur' van onze Projectklas afgerond, inclusief presentaties en een evaluatie. Gedurende dit project hebben ze diverse opdrachten uitgevoerd. Ze maakten een lapbook over een beroemd gebouw, probeerden de Eiffeltoren na te bouwen met paperclips, ijslollystokjes en satéprikkers, en leerden tekenen met een tweepuntsperspectief.

Daarnaast kregen ze de uitdaging om een tiny house te ontwerpen voor een toegewezen 'klant', waarvoor ze een maquette moesten maken. Ook stelden ze een moodboard samen, ontwierpen ze een plattegrond op schaal en bereidden ze een presentatie voor, allemaal gebaseerd op de wooneisen van hun klant.

Dit was een ontzettend leuk en leerzaam project waarin de kinderen niet alleen veel kennis hebben opgedaan, maar ook hun 'superheld'-vaardigheden hebben ontwikkeld. Om een superheld te zijn, moeten ze zich op vier verschillende vlakken ontwikkelen: taak, communicatie, gedrag en denken. Deze vaardigheden stonden centraal tijdens het project 'Architectuur' en de kinderen hebben hier flink mee geoefend.

Schaken
13-09-2024
Vandaag zijn wij met de klas gaan schaken! De kinderen hebben hun hersenen flink laten kraken tijdens een spannende klassencompetitie en hebben elkaar flink uitgedaagd met deze denksport.